fredag 14. oktober 2011

Strikk votter til baby i en fei


Nå som høsten er her trengs det litt varmere klær til både store og små. Derfor har jeg strikket votter til minsten. De røde selbu vottene har Selja fått, men de hvite er strikket i en fei av meg. Det er kjempe-enkelt, og går fort å strikke da de er så små. Oppskriften har jeg delvis tatt fra Smuleblogg og delvis fra boka "Myk start" av May B. Langhelle. Denne boka er et must for alle strikkeglade småbarns-mødre.

Jeg har brukt merino-ullgarn, kjøpt på Nille på 2.5 pinner. 

Her er oppskrift på de hvite vottene: 


  • Legg opp 28 masker jevnt fordelt over 4 pinner.
  • Strikk vrangbord, jeg strikket 8 cm for å få vrangbord som går godt oppover armene.
  • Strikk glattstrikk ca 24 rader, hvor lange du vil ha dem bestemmer du selv.
  • Strikk så  *2 r, 2 r sammen* gjenta fra *-* ut pinnen
  • Så en rad med glattstrikk igjen
  • Strikk så *1 r, 2 r sammen* gjenta fra*-* ut pinnen
  • Så en rad med glattstrikk
  • Så *2 r, 2 r sammen * gjenta fra *-* ut pinnen
  • Før tråden gjennom de gjennværende maskene og snurp sammen
  • Strikk en til :)
Har flere strikkeprosjekter på gang, vil vise flere her i denne bloggen etterhvert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar