onsdag 23. november 2011

Baby-utstyr


Før Selja ble født tenkte jeg at vi ikke trengte så altfor mye utstyr, og målet var å ikke bruke noe særlig på utstyr til babyen. Hva kan egentlig en baby trenge bortsett fra seng, barnevogn og nok klær?

Har vært heldig og arvet masse fine klær, så det har jeg faktisk ikke brukt så mye penger på. Noen leker fikk Selja i "graut-gave", og så har jeg laget noen bamser som jeg er ganske så stolt av.


Mamma laget blomster og grønnsaker som bordkort til alle i dåpen, og noen av dem har Selja også fått lov til å leke med. Aspargesen er spesielt populær...

Ellers ser jeg jo nå at det er mye utstyr som har kommet i hus etterhvert. Vippestol kan man ikke leve uten, og en god barnevogn må man også ha. Etter mye research ble det en TFK Joggster Twist. Det er en fantastisk vogn å trille, lett å slå sammen, har skivebremser (håndbrems), demper veldig godt, og tar liten plass i bilen. Hva mer kan man forlange av en vogn?

Ellers har jeg kjøpt et bæresjal som har blitt brukt VELDIG mye, og en Babybjørn bæresele. Kommer sikkert til å lage et eget blogginnlegg på bæresjalet etterhvert. Uvurderlig tilleggsutstyr til baby vil jeg si. Av de mer sære tingene som er blitt kjøpt inn er Brio bed rocker som gjør sprinkelsengen om til en vugge. Ganske genialt i grunn.

Leketeppe, babygym og uro er også greit å ha.

Nå som det er vinter har vi også gått til innkjøp av en Odenwälder Lammy XL dunpose til vognen. Veldig deilig å ligge i, og så behøver man ikke så mye klær når man bare skal ut en liten tur.

Det er sikkert mye mer som er kjøpt inn som jeg ikke har nevnt, og mer skal det bli. Ser jo at det er deilig å kunne kjøpe seg litt tid en gang i blant.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar